Deadlock, Valve’ın geliştirdiği ve MOBA türünü üçüncü şahıs nişancı formatıyla birleştiren yeni çok oyunculu oyunu.
Her maçta, altı oyuncudan oluşan iki takım, rakibin “Patron”unu yok etmek için güçlerini birleştiriyor, düşman binalarını yıkıyor ve üstünlük sağlamak için mücadele ediyor.
Deadlock, ister MOBA türünde deneyimli olun, ister bu türe yeni adım atıyor olun, size heyecan dolu bir deneyim sunuyor.
Deadlock şu anda yalnızca davetiye ile katılabileceğiniz kapalı bir oyun testi aşamasında. Teste katılabilmek için, oyuna erişimi olan bir oyuncudan davet almanız gerekiyor. Bu daveti alabilmek içinse, davet eden oyuncunun Steam arkadaş listenizde yer alması şart. Oyun şu an için yalnızca PC’de, Steam üzerinden oynanabiliyor.
Deadlock nasıl oynanır?
Deadlock, halen aktif olarak geliştiriliyor, bu yüzden oyunun sürekli olarak güncellendiğini ve değişikliklerin yapılabileceğini unutmamanız önemli. Aşağıdaki bilgiler, gelecekteki güncellemelerle birlikte farklılık gösterebiliyor.
Eğer Overwatch gibi kahraman odaklı nişancı oyunlarına aşinaysanız, Deadlock’ta önemli bir farkla karşılaşacaksınız: Her karakter oyuna zayıf bir şekilde başlıyor ve maç boyunca kaynak toplayarak ve hedefleri tamamlayarak güçleniyor.
Kaynaklarınızı nasıl kullanacağınıza dair stratejik kararlar vermeniz gerekecek. Karakterinizi güçlendirmek için nerede ve nasıl oynayacağınızı seçmek, oyunun stratejik derinliğinin önemli bir parçası olacak.
Hedefleri ele geçirmek veya savunmak için ekibinizle koordinasyon sağlayabilir ya da kaynak toplamak için tek başınıza hareket edebilirsiniz.
Deadlock genel bakış
Deadlock’ta bir maçı kazanmak için düşman savunma binalarını yıkmalı, rakibin üssüne girmeli ve Patron adı verilen gösterişli pirinç küreyi yok etmelisiniz.
Maç sırasında size seslenen tuhaf ses Patronunuza ait ve onu korumanız gerektiğini sürekli hatırlatıyor. Harita, iki üssü ayıran dört dikey şeride bölünmüş yatay bir simetriye sahip.
Her koridor, yüksek can puanına sahip kulelerle korunuYOr ve belirli aralıklarla “askerler” adı verilen küçük müttefik NPC’lerden oluşan dalgalar bu koridorlarda ortaya çıkıyor. Askerler, koridor boyunca ilerleyerek karşılaştıkları düşmanlara saldırıyor.
Düşman askerlerini öldürmek, Deadlock’un ana para birimi olan “Ruhlar”ı kazandırıyor. Bu ruhlar, karakterinizi güçlendirmek için eşyalar satın almak amacıyla kullanılıyor.
Oyunda başarıya ulaşmak için temel hedefler
Ruhları toplayarak eşyalar satın almak
Düşman kalelerini yok etmek
Kendi kalelerinizi savunmak
Deadlock’un bu temel dinamiklerini ustaca kullanarak, takımınızı zafere taşıyabilirsiniz!
İlk maç öncesi dikkat etmeniz gerekenler
İlk kez herkese açık bir Deadlock maçına girmeden önce, sandbox modunda birkaç kahramanı denemenizi ve yeteneklerine ve silahlarına aşinalık kazanmanızı öneririz. Fare ayarlarınızı kontrol ederek rahat olduğunuzdan emin olun ve kafa vuruşu pratiği yaparak daha fazla hasar vermeyi öğrenin.
Kahraman Temelleri
Yakınlaştırma ve kafa vuruşları: Sağ fare tuşunu kullanarak yakınlaştırabilirsiniz ve hedef alarak kafa vuruşları yapabilirsiniz.
Yakın Dövüş Saldırıları: Q tuşuna basarak hızlı bir yakın dövüş saldırısı yapabiliyor. Q tuşunu basılı tutarak yüklü bir saldırı gerçekleştirebilirsiniz.
Savuşturma: Yakın dövüş saldırısını savuşturmak için F tuşuna basabilirsiniz.
Yetenekler: Her kahramanın dört yeteneği bulunuyor. 3 standart yetenek ve sağ tarafta yer alan, daha güçlü ve daha uzun bekleme süresine sahip olan nihai yetenek.
Yetenek açma ve yükseltme: Yetenekler, yetenek açma puanlarıyla açılıyor ve maç boyunca kazandığınız yetenek puanlarıyla üç defaya kadar yükseltilebiliyor.
Yetenek bilgisi: Her bir yeteneğin üzerine gelerek ne işe yaradığını ve her bir yükseltmenin ne gibi değişiklikler getirdiğini öğrenebilirsiniz.
Başlangıç olarak Seven, Grey Talon, McGinnis veya Haze karakterlerini denemenizi öneririz. Ancak, oyundaki tüm kahramanları bir noktada sandbox modunda denemekte fayda var. Bu sayede birlikte oynayacağınız ya da rakip olacağınız kahramanların yetenekleri ve oyun tarzları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Öğeler
Demo modundayken, eşya dükkanına da göz atmanızı öneririz. Dükkan, öğeleri üç ana kategoriye ayırılıyor: Silah, Can, ve Ruh.
Silah eşyaları: Bu öğeleri, silah hasarınızı artırıyor, ateş hızınızı ve cephanenizi iyileştiriyor.
Can eşyaları: Genel olarak sağlığınızı, can yenilenmenizi, dirençlerinizi ve mermi/ruh kalkanlarınızı artırıyor.
Ruh eşyaları: Yeteneklerinizle verdiğiniz ruh hasarını artırıyor, bekleme sürelerinizi azaltıyor ve yeteneklerinize zayıflatma etkileri ekleyerek düşmanlarınızı yavaşlatmanıza, dirençlerini azaltmanıza vb. olanak tanıyor.
Her kategoride dört seviye eşya bulunuyor. Daha pahalı eşyaların daha güçlü olduğunu unutmayın!
Envanterinizde her kategoriden en fazla dört yük için yer bulunuyor. Maç sırasında hedefleri tamamlayarak, herhangi bir kategoriden bir öğe ile doldurulabilen esnek yuvaların kilidini açabilirsiniz.
Takımınız aşağıdaki hedefleri tamamladığında slotlar kazanırsınız:
İlk Walker yok edildiğinde
Tüm Walkerlar yok edildiğinde
Tüm düşman koridor muhafızları yok edildiğinde
İlk Tapınak yıkıldığında
Çoğu eşya pasif, yani avantajlarını otomatik olarak kazanırsınız. Ancak bazıları aktif, yani onları kendiniz etkinleştirmeniz gerekiyor ve tekrar kullanıma hazır hale gelmeleri için bir bekleme süresi bulunuyor.
Birkaç farklı eşyayı ve etkilerini test etmek isteyebilirsiniz. Sandbox modunda, test amaçlı olarak dükkanın sağındaki hedef mankenlerini kullanabilirsiniz!
Kahraman Yapıları
Mağazadaki en soldaki sekme, kahramanınız için önerilen eşyaları gösteriyor. Ayrıca, arayabileceğiniz ve kullanabileceğiniz topluluk yapım kılavuzları da bulunuyor.
Bu kılavuzlar, favori sayısına göre sıralanıyor; bu nedenle daha popüler yapımlar, genellikle yeni başlayan biri olarak size iyi hizmet ediyor. Ancak denemekten korkmayın! Farklı eşyalar, özel oyun tarzınıza daha uygun olabiliyor.
İlk oyun
Maça sıraya girmeye hazır olduğunuzda, oynamak istediğiniz birkaç kahramanı seçmeniz istenecek. Kahraman dağılımı, maçtaki her oyuncunun tercihlerine göre yapılıyor.
Kahraman Önceliği: Kahramanları sağ tıklayarak “öncelikli” veya “yüksek öncelikli” olarak işaretleyebilirsiniz. İşaretleme, o kahramanı oynama şansınızın daha yüksek olacağı anlamına geliyor. Bununla birlikte, her kahramanı oynamak için seçmenizi (sol tıklamanızı) ve sadece tercih ettiğiniz belirli kahramanları öncelikli olarak işaretlemenizi öneririz.
Çeşitli Kahramanlar Seçin: Her maçta aynı kahramanı oynamanız pek mümkün değil, bu yüzden başlangıçta odaklanmak için iki veya üç kahraman seçmenizi öneririz. Bu, hem oyuna uyum sağlamanızı hem de çeşitli oyun tarzlarına aşina olmanızı sağlayacak.
Eğer içeri ilk girenlerden biri olursanız, kendinizi ekibinizle birlikte bir çatı katında bulacak ve karşınızdaki düşman ekibine bakarken bekleyeceksiniz.
Maç başlangıcı
Başlangıç: Maç başladığında, üssünüzde 0 ruh ve harcayabileceğiniz 1 yetenek açma puanı ile doğacaksınız. Bu puanı, yeteneklerinizden birinin kilidini açmak için harcamayı unutmayın.
Sağlık yenileme ve dükkan: Üssünüzde durduğunuzda, zamanla sağlığınız yenileniyor. Ayrıca üssünüzde bir dükkan bulunuyor, buraya geri dönüp ürün satın alabilirsiniz. Ölümünüz durumunda yeniden canlanacağınız yer de burası olacak, bu yüzden dikkatli olun.
Koridor ataması
Koridor seçimi: Oyun sizi otomatik olarak bir koridora atayacak. Tek bir rakibe karşı tek kişilik bir koridorda olabilirsiniz ya da bir takım arkadaşınızla birlikte başka bir çifte karşı çift kişilik bir koridorda bulunabilirsiniz.
Renk ve vurgulama: Ekranın üst kısmında, her kahramanın portresinin altındaki renk, kahramanın hangi koridora atandığını gösteriyor. Atandığınız şerit, zipline oklarla vurgulanacak.
Eşit beceri seviyesi: Oyun, benzer beceri seviyesine sahip bir oyuncuya karşı size bir koridor atamaya çalışacak.
Koridorlar ve hız
Koridor değiştirme: Koridorlar atanmış olsa da, sizi veya bir düşmanı başka bir zipline kullanmaktan veya başka bir şeride geçmekten alıkoyan hiçbir kısıtlama yok. Bazı oyuncular koridor değiştirmeyi deneyebilir. Maçın başında koridorunuza doğru ilerleyin.
Hız artışı: [F] tuşuna basarak zipline üzerindeki hızınızı artırabilirsiniz. Ancak, maçın başında hız artışını kullanmamanızı öneririz. HP’niz düştüğünde üssünüze geri dönüp tam iyileşmek için bu hızı saklayın ve ardından koridora hızla geri dönün. Hızlandırılmış bir şekilde şeride girerseniz, momentum sizi güvenli olandan daha uzağa fırlatabiliyor.
Koridor aşaması
Müttefik askerler: Şeride vardığınızda, müttefik bir asker dalgası size katılacak. Düşman da, düşman asker dalgası eşliğinde doğrudan karşınıza çıkacak.
Ruh toplama: İlk hedefiniz ruh elde etmek, bunları eşyalara harcamak ve daha güçlü olmak.
Son vuruş ve ruhlar
Son vuruş: Bir düşman askerini öldürdüğünüzde, anında bazı ruhlar kazanırsınız ve bazı ek ruhlar başlarının üstünde mavi küreler olarak havaya uçuyor. Bonus ruhları güvence altına almak için bu kürelere ateş edin. Asker ölmeden önce ona ne kadar hasar verdiğinizin bir önemi yok; sadece vuruşunuz onu öldüren şeyse, ruh ödülünü alırsınız.
Silah yönetimi: Silahınızda sınırlı bir şarjör bulunuyor, bu yüzden atışlarınızı ve yeniden doldurmalarınızı iyi zamanlamanız gerekiyor, böylece hiçbirini ıskalamazsınız.
Ruh paylaşımı: Koridor aşamasında, size yakın olan müttefik kahramanlarla otomatik olarak ruhları paylaşırsınız. Eğer ikili koridordaysanız, birbirinize yakın olduğunuz sürece takım arkadaşınızın güvence altına aldığı ruhları da alırsınız. Koridor aşamasından sonra (oyun başladıktan 10 dakika sonra sona eriyor), sadece ruh küreleri atarak ruh elde edebilirsiniz.
Mağaza ve eşyalar
Koridor mağazası: Üssünüzdeki dükkana ek olarak, her koridorda bir dükkan daha bulunuyor. Bulunduğunuz şeride bağlı olarak, bu dükkanı muhafızınızın solunda veya sağında bulabilirsiniz.
500-Ruhlu ürünler: 500 ruh karşılığında satın alabileceğiniz ürünler, paranızın tam karşılığını veriyor. 3 veya 4 tane alana kadar, 500 ruh maliyetli ürünlerden almayı ve daha pahalı ürünler için tasarruf etmeyi düşünmenizi öneririz.
Healing Rite: Birkaç fazla darbe mi alıyorsunuz? Healing Rite, hemen hemen her kahramanda son derece kullanışlı. Bu eşya, düşman oyunculardan hasar almadığınız sürece 17 saniye boyunca 370 HP yenileyen aktif bir iyileştirme sağlıyor.
Avantaj sağlama: Unutmayın, herkes zayıf başlıyor ve küçük avantajlar daha büyük avantajlara dönüşebiliyor. Düşmanınızdan önce yeni bir eşya edinebilirseniz, onlar yetişip bir tane satın alana kadar onlardan önemli ölçüde daha güçlüsünüz. Sağlığınıza dikkat edin; düşük HP, sizi koridorda gerçek bir dezavantaja sokabiliyor.
Yeteneklerin kilidini açma
Başlangıç: Oyuna bir yetenek açma puanı ile başlarsınız, ancak ruhları toplayıp hedefleri tamamladıkça daha fazla açma ve yükseltme puanı kazanabilirsiniz.
Gerekli ruhlar: Ekranın sol tarafındaki şişe, bir sonraki kilidini açmadan veya yükseltmeden önce kaç ruha ihtiyacınız olduğunu gösteriyor.
Toplam Ruhlar
Kilidini Açma
0
Yetenek Kilidi Açma
400
Yetenek Kilidi Açma, AP
800
Uygulama
1,200
Güç Artışı
1,500
Yetenek Kilidi Açma
2,200
Güç Artışı, AP
3,000
Yetenek Kilidi Açma
3,500
Uygulama
4,500
Güç Artışı, AP
5,200
Uygulama
6,000
Güç Artışı, AP
7,500
Güç Artışı, AP
8,000
Uygulama
9,000
Güç Artışı, AP
9,700
Uygulama
10,500
Güç Artışı, AP
12,000
Güç Artışı, AP
13,000
Güç Artışı
14,000
Güç Artışı, AP
15,000
Güç Artışı
16,000
Uygulama
18,000
Uygulama
20,000
Uygulama
Rakiplerin net değerleri: Koridorda ilerlerken rakiplerinizin net değerlerine dikkat edin. 400 ve 1,500 ruha ulaştıklarında yeni bir yeteneğin kilidini açabiliyorlar.
Koridorları ilerletme
Senin ve düşman Asker dalgan aynı güçte, yani müdahale edilmediği sürece birbirlerini yaklaşık olarak eşit şekilde yok edecekler. Ancak, koridordaki kahramanların sağladığı ekstra hasar bu dengeyi değiştirebiliyor.
Eğer tüm cephanenizi ve yeteneklerinizi düşman asker dalgasına odaklarsanız, onları hızlıca alt edersiniz, ve bu da sonraki asker dalganızın düşman kulesine daha yakın ilerlemesine neden oluyor. Bu, koridorda daha ileride oynamanızı gerektirir ki bu da son vuruşları yapmayı zorlaştırabiliyor, ancak aynı zamanda düşman muhafızına saldırmanızı da kolaylaştırıyor.
Benzer şekilde, düşmanlarınız sizin askerlerinizi hızla yok etmeye odaklanırsa, sonraki düşman dalgası sizin muhafızınıza yakın bir noktada duracak. Muhafızınızı mümkün olduğunca uzun süre savunmak istersiniz; bu yüzden düşman dalganızı hızla yok ediyorsa, siz de onların dalgasını aynı hızla yok etmeye çalışmalısınız.
Koridoru zorlayarak düşman muhafızına hasar vermek faydalı olabilir, ancak bunu yaparken kendinizi tehlikeye atmamaya ve düşmanın sizden daha fazla ruh kazanmamasına dikkat etmelisiniz. Yakında olduğunuzda daha fazla hasar verirsiniz, bu yüzden düşman dalgasına olabildiğince yakın durarak onu hızla yok etmelisiniz.
Öte yandan, ruh kürelerini toplamak veya engellemek için yüksek hasara ihtiyacınız yok. Tek bir mermi bile yeterli olacak. Önemli olan, onları görüp vurmak için yeterli cephanenizin olduğundan emin olmanız.
Koridor aşaması, oyunun 10. dakikasında sona eriyor ve bu noktadan sonra, yakınınızdaki kahramanlarla ruh paylaşımı sona eriyor. Ruh kazanmak için artık ruh küreleri toplamanız gerekecek.
Koridordaki muhafız yok edildiğinde, yanındaki Koridor mağazası otomatik olarak kapanıyor. Bu nedenle, koridorda odaklanmanız gereken temel hedefler şunlar:
Ruhları toplama: Düşman askerlerine son vuruşu yaparak ruhları elde edin.
Ekstra ruh kazanma: Ruh Kürelerini düşman askerlerin başlarının üzerinden fırlatarak ekstra ruh kazanın.
Öğe satın alma: 500 Ruh biriktirdiğinizde, yan dükkandan eşya satın alın.
Hasar verme: Düşman kahramanlara mümkün olduğunca hasar vermeye veya onları öldürmeye çalışın.
Muhafıza saldırma: Düşman nuhafızına savunmasız kaldığında saldırarak hasar verin.
Koridor aşaması, muhafızınız veya düşman muhafızınız yok edildiğinde sona eriyor. Bu noktadan sonra kahramanlar, koridorları zorlamak ve hedefleri ele geçirmek için hareket ediyor ve avantaj sağlamak için birlikte çalışıyor.
Her koridordaki ikinci bina Walker olarak biliniyor. Walker’a hasar vermek için 32 metre mesafede olmanız gerekiyor. Bu dev mech, dört ayaklı, AOE (alan etkili) hasar veren ve oldukça fazla canı olan güçlü bir yapı.
Walker, şeritteki guardian’dan daha korunaklı ve düşman üssüne daha yakın. Bu yüzden, Walker’a saldırırken çok dikkatli olun; özellikle tek başınıza saldıracaksanız, hayatta olan düşman kahramanlarını hesaba katın. Takımlar genellikle Walker’ı savunmak için bir araya gelmeli.
Walker’a sadece koridorda yaklaşmak zorunda değilsiniz; binayı veya geçitleri kullanarak farklı açılardan saldırmayı deneyebilirsiniz ve yanlardan baskın yapabilirsiniz. Walker’ın arkasında, üssün girişini savunan iki Üs muhafızı bulunuyor.
Unutmayın, takımlar bir düşman Walker’ı yok ettikten sonra, tüm düşman koridor muhafızlarını veya bir tapınak’ı yok ettiklerinde esnek bir yuva kazanabiliyor.
Tarafsız kamplar
Mini haritanızdaki üçgen simgeler, tarafsız düşman NPC’lerin bulunduğu kampları işaret ediyor. Bu NPC’ler, bir kahraman yeterince yaklaştığında aktif hale geliyor ve saldırıya uğradıklarında karşı saldırıda bulunuyor. Tıpkı Askerler gibi, bu birimler de yenildiklerinde ruh bırakır.
Tarafsız kamplar, oyunun 7. dakikasında ortaya çıkıyor. Ancak, bazı kamplar diğerlerinden daha güçlü; bunlar, etraflarındaki kırmızı dairelerle ayırt edilir ve yenilmeleri daha zor. Bu zorlu kamplardaki birimleri alt etmek için bir müttefikle iş birliği yapmanız gerekiyor.
Eğer bir koridoru güvenli bir şekilde ilerletemiyorsanız veya bir savaşa anlamlı bir şekilde katkıda bulunamıyorsanız, mümkün olan her yerde tarafsız kamplara saldırmalısınız.
Oyunun ortalarında nasıl hareket edilmeli
Oyunun orta aşamasındaki göreviniz, birkaç faktöre bağlı olarak değişiyor: Hangi kahramanı oynadığınız, diğer oyunculara kıyasla ne kadar güçlü olduğunuz, takımınızın genel gücü ve haritada kalan bina sayısı.
Eğer kimse dalgaları itmek için zaman ayırmazsa, binalarınızın hasar alması ve yavaş yavaş yok olması muhtemel, bu da gereksiz bir gerilemeye yol açıyor. Bu nedenle, şeritlerinizi olabildiğince güvenli bir şekilde iterek onları korumanız önemli.
Haze gibi bazı kahramanlar, haritada hızlı hareket etme ve düşmanları hazırlıksız yakalama konusunda birçok karaktere göre daha iyi.
Diğer yandan, Dynamo ve Seven gibi kahramanlar, birden fazla müttefik ve düşmanın yer aldığı büyük takım savaşlarında etkili olan güçlü nihai yeteneklere sahip. Bu tür bir kahramanı oynuyorsanız ve nihai yeteneğiniz hazırsa, takımınızla birlikte kullanma fırsatlarını kollamalısınız.
Takım arkadaşlarınızın nerede olduğunu, şeritlerinizin durumunu ve hangi düşmanların görünüyor olduğunu izlemek için sol alt köşedeki mini haritanızı sürekli kontrol etmeniz önemli.
Haritada eksik olan düşman kahraman sayısı arttıkça, düşman topraklarına girmeniz veya kendi konumunuzu açığa çıkarmanız daha tehlikeli hale geliyor, özellikle de tek başınıza oynuyorsanız.
Oyunun sonlarına doğru
Oyunun son aşamaları, bir takımın koridordaki ilk iki binayı yok etmesi ve rakiplerinin üssündeki binalara saldırmaya başlamasıyla başlıyor.
Patrona saldırmadan önce yok edilmesi gereken iki tapınak bulunuyor (üssün her iki tarafında bir tane). Tapınaklar saldırı yapamaz, ancak Patron, yakındaki herhangi bir düşman birimine saldırabiliyor.
Tapınaklar yok edildikten sonra Patron savunmasız hale geliyor ve ona hasar verilebiliyor. Ancak, Patron savunmasız olduğu sürece saldırıları %30 daha fazla hasar veriyor.
Patronun can barı tükendiğinde, zayıflamış bir forma dönüşecek ve ortaya çıkış noktasının önündeki çukura batacak. Bu durumda Patron geri saldırı yapamaz, ancak periyodik olarak, saniyede 75 hasar veren darbeler yayarak iki düşman kahramanına zarar verebiliyor. Zayıflamış durumda olan Patron’a sadece çukurun içinden hasar verebiliyor.
Yeniden canlanma sürelerinin dinamik olduğunu ve bir kahramanın net değerine (kazanılan toplam ruh miktarına) bağlı olarak değiştiğini unutmamak önemli. Oyunun sonlarına doğru herkesin süper güçlü hale gelmesiyle birlikte, kahramanların öldüğünde daha uzun süre aksiyondan uzak kalacağı anlamına geliyor.
Bu nedenle, oyunun son aşamasında kahramanları öldürmek ve kendinizin ölmemesi, galibiyet ile mağlubiyet arasındaki farkı yaratabiliyor. Düşman kahramanlarını öldürmeye öncelik verin ve düşmanlarınız ölüyken binalara saldırın. Ancak düşmanlar yeniden canlandığında ve gruplaştığında yakalanmamaya dikkat edin; takımınızla birlikte kalın.
Dikkat: Eğer takımınız düşman üssüne erişim sağladıysa, Patronlarına saldırmak, düşman takımının savunma yapması için geri çekilmesine neden olabiliyor. Aksi takdirde, saldıran takımı olabildiğince çabuk yenmeye odaklanmalısınız.
En büyük Türkçe Teknoloji ve Bilim haberleri platformu HaberTekno ile yeni teknolojiler, akıllı telefon modelleri, oyun incelemeleri ve gündemi takip edin!