SteamDB’nin yaratıcısı ve veri madencisi Pavel Djundik’e göre Valve, oyuncuların önemli anlarını doğrudan Steam topluluğunda paylaşmalarını kolaylaştıracak bir oyun içi ekran kayıt özelliği üzerinde çalışıyor.
Şu anda, oyuncular oyun içi anları yakalamak için Microsoft’un “Game Bar”ını, üçüncü parti yazılımları veya NVIDIA ve AMD grafik kartı sürücülerinin sunduğu kayıt seçeneklerini kullanmak zorunda kalıyor.
Steam is still working on clip recording. It supports background recording, includes timeline markers in supported games for various events.
Clips can be shared similar to screenshots, via the Steam community. pic.twitter.com/0Rxj3nauTO
— Pavel Djundik (@thexpaw) May 29, 2024
Valve’ın geliştirdiği bu yeni Steam özelliği, 2011’den beri kullanıcıların F12 tuşuna basarak (Steam Overlay’i destekleyen oyunlarda) ekran görüntüsü yakalayıp doğrudan Steam topluluğunda veya sosyal medyada paylaşmalarını sağlayan mevcut kolaylığı yansıtmayı amaçlıyor.
Steam, her kullanıcıya ekran görüntüleri, oyun ayarları, arşivler ve daha fazlası için 1GB bulut depolama alanı sunuyor.
Yeni oyun içi ekran kayıt işlevi, temel kaydın ötesine geçerek oyunculara daha fazla özellik sunmayı vaat ediyor. İşte şu anki bilgilere dayanarak bekleyebileceğimiz bazı özellikler:
- Arka Plan Kaydı: Bu özellik, manuel olarak kaydı başlatmak zorunda kalmadan sürekli olarak oyun anlarını yakalamaya olanak tanıyor. Böylece, önemli anları kaçırma riski ortadan kalkıyor.
- Zaman Çizelgesi İşaretleme: Belirli oyunlarda kullanılabilecek bu işlev, oyuncuların kayıt arayüzünde görsel bir zaman çizelgesi üzerinden önemli anları kolaylıkla tespit edip paylaşabilmelerini sağlıyor. Bu özellik, PlayStation 5 ve Xbox konsollarındaki başarı kilidi açıldığında kliplerin otomatik olarak kaydedilmesini sağlayan işlevleri hatırlatıyor.
Valve’ın bu yeni özelliği ne zaman resmi olarak çıkacağı ve ek işlevler hakkında detaylar henüz açıklanmamış olsa da, bu gelişme Steam kullanıcıları için oldukça heyecan verici.