Unreal Engine 5.5’te tanıtılan MegaLights, performans ve görüntü kalitesi açısından Lumen’e kıyasla oyunun kurallarını değiştirecek bir yenilik olarak öne çıkıyor. Bu yeni teknoloji, çevrimiçi olarak sunulan bir teknoloji demosunda vurgulandı.
MxBenchmarkPC tarafından YouTube’da bu hafta paylaşılan bir videoda, Quixel’in Unreal Engine 5.5 Dark Ruins teknoloji demosu yazılım Lumen, sadece donanım Lumen ve donanım Lumen ile MegaLights kullanılarak karşılaştırıldı.
Videoda, Epic’in oyun motorunun son sürümünde tanıtılan MegaLights’ın sadece %50’ye varan önemli bir performans artışı sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda 4K, 1440p ve 1080p çözünürlüklerde görüntü kalitesini de iyileştirdiği gösteriliyor.
MegaLights, geliştiricilere kısıtlama olmaksızın yüzlerce dinamik gölge düşüren ışık ekleme olanağı sağlayan Nanite of lights adlı deneysel bir özellik sunuyor. Unreal Engine 5.5’in getirdiği yenilikler bunlarla sınırlı değil.
Motorun doğrusal olmayan animasyon editörü Sequencer’da, geliştiricilerin yalnızca ses performanslarından yüksek kaliteli yüz animasyonları oluşturmasına olanak tanıyan MetaHuman Animator, karakterler, hayvanlar, sahne malzemeleri, silahlar ve daha fazlası için dinamik iskelet ağları, malzemeler ve dokular oluşturmak için kullanılabilen değişken karakter özelleştirme sistemi, gölgelendirici maliyetini düşük tutan optimize edilmiş bellek kullanımı ve daha birçok iyileştirme mevcut.