Mimari Günü 2021 etkinliği sırasında Intel, XeSS (AI tabanlı nöral süper örneklemenin kendi versiyonu) gibi teknolojilerin yanı sıra bu yıl içinde piyasaya sürülecek olan Alder Lake CPU’larının son tasarımını açıkladı. Donanım arkadaşlarımızın bildirdiği gibi, Alder Lake 8+8 çekirdek tasarımına sahip olacak, bu da sekiz Golden Cove yüksek performanslı çekirdek ve sekiz Gracemont yüksek verimli çekirdek olacağı anlamına geliyor. Bunun oyun için hem doğrudan hem de dolaylı faydaları olabilir.
Intel’deki Çekirdek ve Müşteri Geliştirme Grubu Genel Müdürü Ran Berenson, PC Gamer’a şunları söyledi:
“Laboratuarda sahip olduğumuz en iyi örnek, çalıştırdığınız diğer iş yüklerine paralel olarak oyun oynamaktır. Akış olabilir, web’de gezinme olabilir. Oyunu kaydetmek gibi olabilirler, bu, Performans çekirdeğinde yürütülen oyunun ve Efficient çekirdeğinde yürütülen yan etkinliklerin harika bir örneğidir. Ve paralel olarak çalışan başka görevleriniz olsa bile oyunu aynı performansta çalıştırabilirsiniz.”
Bu dolaylı faydalar için. Ancak Ran Berenson, geliştiricilerin oyunlarını buna göre kodlamaları koşuluyla Alder Lake CPU’larının oyun performansı için uygun şekilde optimize edilebileceğini de düşünüyor.
Oyun çok iş parçacığı kullanacak şekilde optimize edilmişse ve bugün eski eski oyunlar değilse evet oyun için çok faydalı olacak biliyorsunuz belli bir çekirdekte fizik çalıştırmak ve diğer çekirdekte sesli duyurular çalıştırmak. Yani evet, tüm konuları nasıl kullanacağını gerçekten bilen oyunlar için optimizasyon için çok yer var.
Tabii ki, oyun geliştiricilerinin yeni Alder Lake CPU’larından yararlanmak için mevcut oyunları tekrar ziyaret etmeleri pek olası görünmüyor. Gelecekteki başlıklarda görebiliriz, ancak o zaman bile geliştiriciler bu özel optimizasyon sürecine girmeden önce muhtemelen mevcut pazarın benimsenmesini değerlendireceklerdir; Intel bunu yapmak için bazı teşvikler sağlamadıkça.